Czy język polskim można stać się moim ulubionym przedmiotem?
Czas pandemii wpłynął negatywnie na poziom polskiej edukacji. Niektórzy mówią wprost, że są to stracone roczniki.
Nie powinniśmy jednak ustawać w staraniach, żeby wyrównać szanse tych uczniów. Sytuacja w edukacji zmieniła się diametralnie. Zakres materiału do egzaminów (ósmoklasisty i maturalnego) został zmieniony, jednak nadal są to olbrzymie pokłady wiedzy, które należy opanować. Ostatnie lata zweryfikowały to, czym jest nowa podstawa programowa z języka polskiego.
Podwójny rocznik, który wybrał się do liceum stał się materiałem badawczym dla kolejnych pokoleń. Nauczyciele byli zmuszeni sami sobie radzić z podstawą programową. Ministerstwo Edukacji nie dało narzędzi a jedynie wymagało i chciało efektów. Obecnie uważa, że osiągnęli sukces. Ale prawdą jest, że sukces osiągnęli nauczyciele i uczniowie, którzy dostosowali się i z całych sił pracowali, by uzyskać zadawalające rezultaty. Jestem jednym z tych nauczycieli .
Moi uczniowie uzyskali wysokie wyniki podczas egzaminów a praca przyniosła efekty. Posiadam długoletnie doświadczenie w przygotowaniach do egzaminów na różnym etapie edukacji (szóstoklasisty, ósmoklasisty, gimnazjalny, maturalny).
Doskonale zdaję sobie sprawę, że wśród moich uczniów niewielu jest tych, którzy chcą w przyszłości zawojować humanistyczny świat. Dlatego też dopasowałem sposób przygotowania tak, żeby każdy mógł dobrze zdać egzaminy i przygotować się do zaliczeń. Dzięki nowatorskim pomysłom i autorskiej (przygotowanej przeze mnie) podstawie, jesteśmy wstanie zrealizować cały materiał i efektywnie przy nim spędzić czas. Dlaczego warto? Ponieważ stoją za mną wyniki.
Wiem, że 60 minut korepetycji to czas, który w pełni musimy wykorzystać. Nie poświęcam go na odpisywanie na wiadomości (na moich zajęciach nie używa się telefonów komórkowych), dawaniu długich zadań, które niewiele wnoszą do życia ucznia - mój czas poświęcam na wiedzę, która przyda się podczas zajęć w szkole oraz na egzaminach. Mimo humanistycznego wykształcenia w moich praktykach można doszukać się iście matematycznej perfekcji.
W trakcie zajęć to ja przygotowuję notatki. Dzięki temu jesteśmy wstanie zaoszczędzić czas na bezsensowne dyktowanie i przepisywanie.
Moja wiedza to połączenia własnego doświadczenia, pracy w szkołach państwowych, prywatnych oraz z uczniami z indywidualnym programem nauczania. Często dostaje również wiadomości z zapytaniem, czy mogę przygotować ucznia, który posiada opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej? Oczywiście, że tak! Materiał jestem wstanie dostosować do specyficznych trudności. W mojej pracy codziennie mam styczność z uczniami, którzy borykają się z podobnymi problemami. Jako młody nauczyciel języka polskiego doskonale zdaję sobie sprawę z trudności, które zaprzątają głowy uczniów w polskich szkołach. Przeładowanie materiału, siedzenie do późnych godzin, brak czasu dla rodziny to główne grzechy współczesnej szkoły. Placówki nie radzą sobie z materiałem, który przekazywany jest w ilościach hurtowych. Każdy uważa, że jego przedmiot jest najważniejszy. Do domu zadawane są olbrzymie ilości materiału, a młody człowiek nie ma czasu, żeby poświęcić się swoim pasjom. To wszystko prowadzi do licznych sytuacji stresowych i wypalenia w młodym wieku.
Czy faktycznie uczniowie muszą tak dużo przyswajać wiedzy?
Czy nie powinniśmy się ograniczyć do niezbędnego minimum, które nie tylko zagwarantuje dobre zdanie egzaminów, ale również da narzędzia na przyszłość?Rozumiem, że język polski to przedmiot, który sprawia uczniom dużo problemów: fleksja, słowotwórstwo, składnia, pisanie długich i krótkich form wypowiedzi oraz znajomość lektur. Korepetycje to bardzo często ostateczność. Jednak zajęcia ze mną proszę traktować jako rodzaj trenerskiego spotkania, którego celem jest znalezienie źródła problemów, wyeliminowanie go, a następnie wzmocnienie mocnych stron ucznia.
Dlaczego warto skorzystać z moich korepetycji ?
Bo wiem, czego uczniowie potrzebują by poprawić jakość przyswajanych informacji. Na moich zajęciach muszą przede wszystkim nauczyć się dobrze pisać, zarówno długie jak i krótkie formy wypowiedzi oraz posiadać elementarną wiedzę z zakresu gramatyki i lektur.
Przygotowuję z tego, co na chwilę obecną jest najważniejsze w procesie kształcenia. Korepetycje nie mogą być poświęcone jedynie fascynacji wierszami nieznanego autora ale dawać gwarant wiedzy, który przyda się w życiu młodego człowieka.
Czego uczę: [materiał dostosowuję w oparciu o najnowsze wytyczne MEN, jednak stałym elementem jest to, że poruszam się w obrębie kilku bardzo istotnych pytań]
Jak pisać długie formy wypowiedzi (opis, charakterystyka, rozprawka, opowiadanie, opowiadanie z dialogiem, sprawozdania, recenzje) itp.?
Jak pisać krótkie formy wypowiedzi? (ogłoszenie, zaproszenie, życzenia, gratulacje itp.)?
Co muszę zapamiętać z przeczytanej lektury? (podczas moich zajęć kładziemy nacisk na problematykę egzaminacyjną, czyli analizujemy lektury według egzaminacyjnego klucza)
Jak mówić, żeby mnie słuchano? Wypowiedź ustna – przełożenie wystąpień publicznych na jakość słów, a nie ilość.
Czy wiem, co to jest wypowiedź argumentacyjna? – Tak, żeby uczeń miał umiejętność obrazowania tego, o czym mówi.
Jak przygotować interesującą prezentację? Czy znam najważniejsze elementy gramatyki języka polskiego? (szkoła podstawowa i liceum).
Lekcje języka polskiego to również przygotowane przeze mnie materiały, które umożliwiają lepszą przyswajalność wiedzy.
W ostatnich latach przygotowałem ponad setkę uczniów - każdy z nich zrealizował założone wcześniej cele a co najważniejsze otworzył się na komunikację i nie miał w przyszłości problemów z wypowiedziami.
Zachęcam do kontaktu w celu ustalenia szczegółów spotkań i indywidualizacji podejścia.