Chemia - korepetycje. Bezpłatna lekcja próbna.
Udzielam korepetycji on-line lub stacjonarnie (u mnie lub u ucznia). Mam długie doświadczenie udzielania korepetycji z chemii, choć dotychczas udzielanie korepetycji było raczej dodatkiem do innych zajęć zawodowych z zakresu chemii: działalności dydaktycznej, naukowej oraz pracy w przemyśle farmaceutycznym. Obecnie udzielanie korepetycji stało się istotną częścią mojej aktywności zawodowej. Godzinna lekcja próbna gratis.
W pracy z uczniem zwracam szczególną uwagę na rozumienie omawianych zagadnień i wynikającą z niego umiejętność wykonywania zadań. Chemia jest wciąż nauką, w której wiele trzeba pamiętać – na poziomie szkolnym nie da się za pomocą dedukcji i obliczeń dojść np. do tego, że siarka pierwiastkowa jest żółta, a manganian (VII) potasu w roztworze jest fioletowy. To trzeba zapamiętać. Pomogę Ci jednak tak uporządkować, usystematyzować te fakty, że ich trwałe zapamiętanie nie będzie stanowić dla Ciebie problemu. Z drugiej strony postęp chemii od końca XVIII w. jest taki, że w jej nauczaniu coraz więcej faktów wypływa ze znanych ogólnych praw fizyki, w tym z fizyki kwantowej, która w zastosowaniu do chemii staje się chemią kwantową. W wydaniu szkolnym jest to raczej sposób myślenia niż ścisłe, matematyczne rozumowanie i obliczenia. Podobnie jest z wieloma innymi działami chemii np. termodynamiką chemiczną, kinetyką chemiczną, opisem mechanizmów reakcji organicznych. Taka jest specyfika chemii w szkole, że podejście ścisłe wymagałoby warsztatu matematycznego i podstaw chemii kwantowej dostępnych dopiero na studiach kierunkowych. A w dodatku jest tak, że chemia, nawet zaopatrzona w najpotężniejsze instrumenty obliczeniowe wciąż nie jest w stanie przewidzieć wszystkich właściwości, zjawisk i procesów. Może nigdy nie będzie. Na tym (nie tylko na tym, ale na tym też) polega specyfika i piękno chemii. Ale nie oznacza to, że należy rezygnować z przedstawiania materiału z chemii w możliwie jak najbardziej logiczny sposób – sposób oparty na rozumieniu omawianych zjawisk. Ważne jest wyrobienie umiejętności myślenia i wyobrażania sobie procesów chemicznych tak, aby to myślenie i to wyobrażenie były zgodne ze zdobyczami współczesnej wiedzy wyjaśniającej ich przebieg. Wszystko to nie czyni z chemii nauki ścisłej na kształt matematyki, ale w takim ujęciu chemia przestaje być zbiorem niepowiązanych faktów do zapamiętania. Staje się natomiast konstrukcją, w której zjawiska i cechy omawianych obiektów łączą się ze sobą w sieć, której odkrywanie i poznawanie jest niezwykłą przygodą. Przygodą, której przeżycie skutkuje głęboką i szeroką wiedzą. Rezultatem może być też fascynacja chemią, ale tak jak przy obopólnym zaangażowaniu wiedza jest gwarantowana, to być może niektórzy, pomimo że dojrzą piękno chemii, pozostaną wierni swoim innym zamiłowaniom.
Istnieje szereg min, które na ucznia przygotował program nauczania chemii oraz innych mniej lub bardziej powiązanych przedmiotów. Zupełnym nieporozumieniem jest to, że pierwszym przypadkiem, kiedy uczeń słyszy w szkole o funkcji, to jest funkcja falowa omawiana na lekcjach chemii w pierwszej klasie liceum. Świadczy to o kompletnym braku korelacji programów, które „odchudzane” są nie tam, gdzie potrzeba (w tym przypadku chodzi o wycofanie pojęcia funkcji z nauczania matematyki w szkole podstawowej). Na korepetycjach będziemy się starać miny tego rodzaju skutecznie rozbrajać, a jeśli będzie to niemożliwe, bezpiecznie i bez szkody omijać. Będziemy robić wszystko, aby stosowane pojęcia niosły prawdziwe znaczenie, a nie były pustymi wyrazami.
Oferuję korepetycje prowadzone na bieżąco zgodnie z przerabianym materiałem w szkole, krótkie cykle mające na celu uzupełnienie wiedzy z wybranej części materiału oraz kursy przygotowawcze do matury. Mogę działać również jak pogotowie, gdy potrzebna jest szybka i intensywna pomoc. Choć najlepsze w moim przekonaniu są lekcje, w których bierze udział jeden uczeń, możliwe są też lekcje dla dwóch uczniów jednocześnie. Na życzenie składnikiem zajęć mogą być krótkie pokazy eksperymentów.
Zajęcia zdalne będą prowadzone z użyciem efektywnej platformy ClickMeeting. Platforma ta stanowi doskonałe narzędzie wspólnej pracy ucznia i korepetytora. Jej różnorodna funkcjonalność umożliwia m.in. efektywne zajęcia z interaktywną tablicą. Rysowanie wzorów strukturalnych, rozwiązywanie zadań rachunkowych, pisanie równań reakcji, rozpisywanie konfiguracji elektronowych - to wszystko może być przedmiotem pracy ucznia we współpracy z korepetytorem podczas zajęć zdalnych w równym stopniu, jak stacjonarnych. Platforma od odbiorcy usług edukacyjnych nie wymaga żadnych instalacji, ani przygotowań. Wystarczy użyć przesłanego przez nauczyciela linku. Intuicyjna obsługa platformy ClickMeeting na pewno nie przysporzy Tobie żadnych problemów.