Nauka historii - praktycznie i ze zrozumieniem!
Oferuję korepetycje oraz lekcje z historii z GWARANCJĄ pełnego zrozumienia materiału. Lekcje / korepetycje dojazdowe, stacjonarne oraz on-line.
Obecny poziom nauczania w szkołach nie nadąża za dynamicznym rozwojem nauki i narzędzi które oferuje: uczniowie w szkołach często są zmuszani do żmudnego "wkuwania" materiału oraz przyswajania olbrzymiej ilości informacji często bez zrozumienia treści. Z drugiej strony każdy dziś może za pośrednictwem urządzeń mobilnych oraz Internetu w jednej chwili uzyskać informacje na dowolny temat, w tym z zakresu historii. Czy to oznacza, że nauka historii stała się zbędna...?
Nic bardziej mylnego!
W trakcie prowadzenia zajęć za najważniejsze uważam PRZEKAZANIE ZE ZROZUMIENIEM sedna omawianego zagadnienia oraz WZBUDZENIE ZAINTERESOWANIA tematem. Nawet najdłuższa praca domowa oraz mechaniczne wykucie wszystkich dat nic nie da, jeżeli odbiorca nie umie powiązać dat w wydarzeniem, lub nie rozumie jakie były przyczyny oraz następstwa historycznego zdarzenia... Lub też w ogóle nie jest zainteresowany nauką ponieważ może uważać historię za nieprzydatną (podczas gdy jest wręcz przeciwnie co staram się wykazać na każdej lekcji/zajęciach).
Moje metody nauczania opieram na stopniowym dozowaniu informacji i podawaniu ich w sposób dostosowany do poziomu wiedzy ucznia oraz charakteru - nie korzystam z żadnych szablonów i każdemu odbiorcy oferuję indywidualne podejście. Uczę procesów, które często na przestrzeni dziejów często występowały cyklicznie - zależność między PRZYCZYNĄ a SKUTKIEM. Staram się przy tym aby uczeń był aktywnym uczestnikiem lekcji - zadaję pytania mające na celu zachęcenie do samodzielnego wyciąganie wniosków a w razie potrzeby podpowiadam i naprowadzam na właściwe tory:) Przy obecnym zalewie informacji bardzo ważna jest sztuka weryfikacji danych do czego niezbędne jest SAMODZIELNE MYŚLENIE oraz umiejętność wyciągania LOGICZNYCH WNIOSKÓW na podstawie dostępnych źródeł - i tym właśnie zajmuje się m.in. nowoczesna nauka historii. Do tego służą ćwiczenia z tekstem źródłowym, analiza map i zachęta do stawiania własnych tez (tak długo jak można je logicznie uzasadnić).