Cena / za 60 min 80 zł
Lekcje online Tak
Miasto Wrocław
Miejsce Dowolnie
Przedmiot Język polski
Zakres Szkoła średnia Matura Szkoła podstawowa

Przygotowanie do matury i egz. ósmoklasisty u doświadczonego nauczyciela. Tel. 692 000 871. Stacjonarnie we Wrocławiu.

Jestem nauczycielem języka polskiego. W ramach zajęć indywidualnych rzetelnie przygotowuję do matury (poziom podstawowy i rozszerzony) oraz egzaminu ósmoklasisty. Pomagam także w bieżących kłopotach szkolnych. 

Objaśniam przystępnie nawet najtrudniejszy materiał. Zagadnienie, które sprawia uczniowi kłopot, lepiej troszkę uprościć i unaocznić czytelnym przykładem, niż wypowiadać mądre formuły - niekoniecznie zrozumiałe dla ucznia i łatwe do zapamiętania.

Uczę w oparciu o aktualne programy wydawane przez MEN.

Pracuję z dziećmi i młodzieżą na różnych etapach kształcenia: szkoła podstawowa (kl. 7-8) i liceum

  • Omawiam nieudane prace szkolne i wskazuję, jak wyeliminować błędy.
  • Kształcę umiejętność tworzenia prac pisemnych zgodnych z wymogami szkolnymi i egzaminacyjnymi.
  • Uczę umiejętności składnego i śmiałego wypowiadania się na dany temat.
  • Zrozumiale tłumaczę zawiłości gramatyki.
  • Uczę pisania rzetelnych rozprawek (stawiania tezy, dobierania argumentów, formułowania wniosków).
  • Pomagam opracować zagadnienia egzaminacyjne .
  • Uczę sztuki rozwiązywania testów oraz czytania ze zrozumieniem.

Mam doświadczenie w pracy z uczniami posiadającymi orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej (np. zdiagnozowana dysleksja, dysortografia, dysgrafia, ADHD, problemy z koncentracją uwagi, zespół Aspergera).

Uwzględniam wówczas szczególne potrzeby ucznia i tak ustalam metodę pracy, aby uczeń mógł jak najwięcej skorzystać z moich zajęć.

Koszt lekcji:

zajęcia indywidualne  -- 60 minut --> 80 zł

Proszę dzwonić: 692-000-871

Korepetycje prowadzę stacjonarnie przy ul. Kamiennej we Wrocławiu. W wypadku niedospozycji ucznia lub zdarzeń losowych możliwe jest czasowe przejście na zajęcia poprzez skype.

---------------------------------------- -----------------------------------------------------------------------------------------------------

MOJA WIZJA NAUCZANIA - tekst nieobowiązkowy :)

Wielu uczniów traci dziś więź ze słowem pisanym. W świecie Młodych dominują obrazy i krótkie komunikaty. Źle bywa również ze słowem mówionym. Problemem staje się skonstruowanie dłuższej i poprawnej językowo wypowiedzi.

Na moich zajęciach staram się tę utraconą więź ze słowem przywrócić. By to zrobić, sięgam czasem do krótkich, niebanalnych opowiadań lub do fragmentu komiksu, niekiedy do ambitnej piosenki (np. Osieckiej czy Kaczmarskiego). Zaciekawiam słowem. Wspólnie z uczniami czytam i analizuję teksty szkolne i takie, które pozwolą uczniowi przełamać językową niemoc. Wspólnie szukamy drugiego dna, a czasem i trzeciego.

Miewam na swych zajęciach różnych uczniów, wielu młodych i wrażliwych indywidualistów.

Są uczniowie z umysłami ścisłymi - konkretni i logiczni - przyszli inżynierowie. Mający jednak problemy z metaforycznością i kontekstualnością utworów literackich. Zajęcia prowadzę wówczas tak, aby jasno określić zasady działające w danej fabule, a wątki przedstawiam jako sekwencje logicznie następujących po sobie zdarzeń. Przy takim podejściu okazuje się, że nawet III cz. "Dziadów" nie jest dla ścisłowców straszna.

Goszczą na moich zajęciach także fani sportu - zaczynaliśmy więc od wierszy Wierzyńskiego o sporcie oraz obrazów Gerlacha o takiej tematyce. Okazywało się, że cząsteczka pasji do sportu z czasem przechodziła na teksty literackie, które ukazują bohaterów walczących o swoje ideały, zmagających się z losem. W ten sposób rozszerzał się świat zainteresowań Młodego Człowieka. Niepostrzeżenie, ale jakże istotnie!

Przychodzą do mnie również miłośnicy hip-hopu. Nic nie stoi wówczas na przeszkodzie, by przyjrzeć się króremuś tekstowi Taco Hemingwaya czy Pezeta i być może stwierdzić, że podjęte są tam kwestie, o których wiele lat wcześniej pisali też inni…

Tak to widzę i realizuję.