Cena / za miesiąc 1500 zł
Lekcje online Tak
Miasto Łódź
Miejsce U korepetytora
Przedmiot Matematyka
Zakres Szkoła podstawowa Szkoła średnia Matura Studia Inne

Szkoła matematyki - wiedza, mindset i zaufanie do siebie. (Matura rozszerzona, podstawowa, egz. 8 klasa, IGCSE)

Słowo szkoła pochodzi od łacińskiego schola, które oznaczało nie tylko czas wolny, ale i wspólnotę ludzi gromadzących się wokół wspólnej intencji – w tym przypadku intencji uczenia się. Zapraszam więc do powrotu do korzeni tego znaczenia: do szkoły rozumianej jako przestrzeń świadomej edukacji. Miejsca, w którym młodzi ludzie zdobywają nie tylko wiedzę – tu matematyczną – ale też kompetencje potrzebne, by budować świadome i szczęśliwe życie.


Do współpracy zapraszam:

  • rodziców, którzy pragną być spokojni o rozwój kompetencji i matematyczną sprawność swoich dzieci,
  • rodziców, którzy chcą widzieć swoje dziecko pewne siebie, samodzielne i radzące sobie z wyzwaniami,
  • rodziców dzieci z niecodziennymi wyzwaniami, szukających miejsca nauki matematyki otwartego na ich potrzeby i gotowego na indywidualne rozwiązania,
  • młodych, którzy chcą rozumieć matematykę, bo to daje im pewność siebie w szkole i buduje logiczne myślenie na przyszłość,
  • młodych gotowych uczyć się odpowiedzialności przez planowanie swoich celów edukacyjnych w bezpiecznej przestrzeni, gdzie jest miejsce na świętowanie sukcesów i analizę błędów, by lepiej dobierać sposoby działania,
  • młodych, którzy chcą być wysłuchani ze swoimi trudnościami i brani na poważnie w kwestii edukacyjnych wyzwań oraz marzeń.

Pracuję z młodzieżą od 6. klasy szkoły podstawowej po studentów. Przygotowuję młodzież do: egzaminów maturalnych na poziomie rozszerzonym i podstawowym, egzaminu 8-klasisty, egzaminów w ramach edukacji domowej. Studentów wspieram z zagadnień analizy matematycznej.
Współpracuję również z młodzieżą przygotowującą się do egzaminu IGCSE.

Na zajęciach łączę naukę matematyki z rozwijaniem umiejętności skutecznego wykorzystania wiedzy w zadaniach. Jednocześnie dbam o to, by młodzi uczyli się, jak:

  • radzić sobie z emocjami i wspierać swój układ nerwowy, by zachować jak największą możliwą jasność myślenia w stresujących sytuacjach,
  • myśleć krytycznie oraz odważnie eksplorować nowe zagadnienia,
  • zaufać sobie i znajdować własne rozwiązania.

Te umiejętności są dla mnie tak samo ważne jak twarda wiedza — stanowią filary wspierające nie tylko rozwiązywanie zadań matematycznych, ale też radzenie sobie w życiu.


Schemat wejścia we współpracę:

  • Rozmawiam telefonicznie z rodzicem, by poznać sytuację i oczekiwania.
  • Wchodzimy w czterotygodniowy okres rozpoznawczy — przyglądam się całokształtowi warunków matematyczno-edukacyjnych młodej osoby i równolegle budujemy zaufanie w naszej relacji.
  • Po 4 tygodniach podsumowuję obserwacje: wskazuję zasoby, wyzwania i proponuję dalsze kroki, które przybliżą nas do pożądanego efektu.
  • Decydujemy wspólnie o ewentualnej kontynuacji współpracy.

Szczegóły 4 tygodni rozpoznawczych:
Rozmawiam z rodzicem — ustalam, co jest dla niego ważne, jakie widzi wyzwania oraz jakie są, z jego perspektywy, trudności młodej osoby w nauce matematyki. Pytam o diagnozy, orzeczenia i wszystkie kwestie mogące wpływać na jej sytuację psychofizyczną. Efektem tej rozmowy jest jasno określony cel: dokąd chcemy, by młoda osoba doszła w swojej edukacji matematycznej. Może to być cel miękki (np. większa pewność siebie, brak lęku przed matematyką) lub cel twardy (konkretny wynik na egzaminie lub na koniec roku). Po tej rozmowie podejmujemy decyzję o rozpoczęciu 4-tygodniowej współpracy próbnej.

Nawiązuję pierwszy kontakt z młodą osobą przez WhatsApp. Zbieram materiały i informacje o bieżącej sytuacji. Umawiamy się na 4 spotkania online. Wspólnie formułujemy cel i łączymy go z celem rodzica. Pytam też o to czego "chce" młody człowiek od naszych zajęć - to jest kluczowe dla motywacji i sukcesu w naszej współpracy.

Realizacja 4 tygodni współpracy wygląda następująco:

  • 4 spotkania na zoom, każde po 60 min,
  • Między spotkaniami jestem dostępna na WhatsApp. Pracujemy asynchronicznie — podopieczni przesyłają mi wiadomości głosowe lub zdjęcia zadań, przy których utknęli, a ja odpowiadam pytaniami naprowadzającymi lub dodatkowymi materiałami wyjaśniającymi. Każdy kontaktuje się w dogodnym dla siebie czasie.
  • Analizuję prace: wykonywane samodzielnie, podczas naszej współpracy oraz te pochodzące ze szkoły.
  • Koszt 4-tygodniowego okresu rozpoznawczego: 1500 zł, płatne z góry.

Po 4 tygodniach przedstawiam wnioski i zalecenia dotyczące dalszej pracy, aby młoda osoba mogła osiągnąć założony efekt.


Formy dalszej współpracy (pełen rok od września do czerwca):

  • 1 spotkanie w tygodniu (60 min) + praca asynchroniczna przez WhatsApp (wiadomości głosowe/zdjęcia zagadnień między zajęciami, z moimi podpowiedziami i materiałami) — 1500 zł / miesiąc,
  • 2 spotkania w tygodniu (każde po 60 min) + praca asynchroniczna przez WhatsApp — 3000 zł / miesiąc,
  • Tylko praca asynchroniczna przez WhatsApp — cena ustalana w zależności od intensywności kontaktu,
  • Indywidualnie dobrana forma pracy — „szyta na miarę” według potrzeb, wyceniana oddzielnie.

Jeśli to, co opisałam, brzmi jak coś, czego szukasz, napisz do mnie na WhatsApp (nr tel. 690 090 335) – umówimy się na rozmowę telefoniczną.


Efekty moich podopiecznych:

  • Od jedynek ze sprawdzianów i niechęci do matematyki do stabilnej czwórki na koniec roku i matury zdanej powyżej 80% na poziomie podstawowym – w rok. Podopieczna mówiła, że wróciła jej radość i zapał do nauki.
  • Od niepewności i nagłego braku nauczyciela w środku roku szkolnego do spokojnego i pewnego zdania egzaminów wstępnych do liceum na ponad 90%. Wyników egzaminu ósmoklasisty nie musiała nawet sprawdzać – już wcześniej dostała się do wymarzonej szkoły. (Mama dodała później, że tam też było ponad 90%.)
  • Od nierozumienia tematów w szkole i unikania odrabiania zadań do pierwszej w życiu czwórki ze sprawdzianu – w zaledwie dwa miesiące! W bonusie: zapał, duma z osiągnięć i zrozumienie, że wyzwania są naturalną częścią nauki.
  • Od niezdanej matury do zdania jej w terminie poprawkowym – w dwa tygodnie! Podopieczna, razem z rodziną, świętowała nie tylko wynik, ale też ulgę i poczucie wolności.
  • Od nieregularnej nauki, słabych ocen i frustracji w rodzinie do wypracowania solidnej wiedzy, konsekwencji i strategii, która zaowocowała 98% na maturze podstawowej i 76% na rozszerzonej – w osiem miesięcy. Dodatkowo: poczucie sprawczości i świadomość, jak uczyć się na wymarzonych studiach.
  • Od trudności na szkolnych sprawdzianach i przekonania, że „matematyka przytłacza, a artystyczne dusze nigdy jej nie pojmą” do samodzielnego planowania nauki i stabilnej czwórki w 6. klasie – w ciągu jednego roku szkolnego. Ograniczenia były w głowie, a rodzice świętują, że wyniki szkolne przestały być tematem rozmów w domu. Mówią, że to, co dzieje się na zajęciach, to nowa filozofia podejścia do codzienności w szkole.
  • Od zagrożenia poprawianiem całego materiału po 2 klasie liceum do zdania matury na poziomie podstawowym na 96% i rozważania matury rozszerzonej – w dwa lata. Całkowita transformacja lęku i przekonania, że matematyka, choć fajna, jest „nie dla mnie”, w pełną swobodę, samodzielność w planowaniu nauki, radość z rozwiązywania zadań oraz poczucie własnej wartości i zaufania do siebie.
  • Od poprawiania pierwszego semestru do stabilnej trójki na koniec roku i telefonów ze szkoły do rodziców z pytaniami: „Co się stało, że syn przeszedł taką zmianę w dojrzałości i odpowiedzialności?” – w ciągu 4 miesięcy. Chłopak odzyskał ciekawość nauki, zaczął pomagać słabszym kolegom, odpowiedzialnie podchodzi do szkolnych obowiązków i – co najważniejsze – sam zdecydował się zostać członkiem pocztu sztandarowego. Jest z siebie dumny, a jego rodzina również.

To tylko osiem efektów spośród ponad setki osób, z którymi pracowałam indywidualnie w ostatnich latach.


O mnie:
Nazywam się Joanna Zwierzchowska i od ponad 10 lat uczę matematyki, pomagając młodym ludziom przejść od trudności do swobody, zrozumienia i pewności siebie. Dla mnie matematyka to język – niezależnie od szerokości geograficznej czy wieku, wszyscy możemy zrozumieć matematyczne opisy świata. Rozwiązanie jest jedno, ale dróg prowadzących do niego jest wiele. Tutaj otwiera się przestrzeń dla kreatywnego myślenia, zaufania do siebie i odwagi w działaniu. 

Więcej o mnie i moim podejściu przeczytasz na stronie:
https://www.facebook.com/WsparciewMatmie/

Codziennie spotkasz mnie tutaj:
https://www.instagram.com/joanna_zwierzchowska_/profilecard/

Powyższy proces edukacyjno-rozwojowy jest moją cegiełką w budowaniu świata, w którym rośnie pokolenie myślące logicznie, pewne siebie i pełne poczucia własnej wartości. Moim celem jest, by moi podopieczni stawali się jak najbardziej samodzielni i sprawczy, by potrafili rozpoznawać swoje emocje i potrzeby, w tym te związane z własnym wzrostem i rozwojem. Wierzę, że w ten sposób staną się świadomymi, spełnionymi i szczęśliwymi dorosłymi.