Korepetycje z matematyki.
Jestem absolwentką liceum ogólnokształcącego oraz studentką psychologii. Prowadzę korepetycje z matematyki na poziomie podstawowym od 1-8 klasy szkoły podstawowej oraz przygotowuję do egzaminu ósmoklasisty.
W prowadzone przeze mnie zajęcia staram się wkładać całe swoje serce i mieć pewność, że uczniowie, którzy do mnie trafiają z każdych zajęć będą wychodzić z uśmiechem i nadzieją w oczach, że zawsze da się coś zrobić.
Zajęcia prowadzę w różnoraki sposób w zależności od preferencji ucznia, bo każdy człowiek jest inny, potrzebuje indywidualnego podejścia i przełamania, a przecież nie chodzi o to, żeby kogokolwiek do czegoś zmuszać, jedynie sprawić, że odmieni się perspektywa i pojawi się satysfakcja i zadowolenie. Jestem zdania, że najważniejsze jest wykonywanie zadań. Teoria to jedno, ale matematyka jest dziedziną, w której jest duża powtarzalność, a co za tym idzie...można zrobić 50 zadań i nadal nie łapać, a nagle zrobić kolejne 50 i okazuje się, że już lepiej nam idzie.
Moje metody polegają oczywiście na tłumaczeniu schematów, przedstawianiu ich w taki sposób, żeby uczeń skojarzył to z czymś, z czego korzysta w życiu codziennym, robieniu zadań, ćwiczeń, rozmowach o tym, co sprawia problem i w jaki sposób można go rozwiązać. Uważam, że każdy potrzebuje czasu i sposobu, żeby coś zrozumieć, łatwiej przyswoić, a później móc z tego korzystać w praktyce.
Za zgodą rodziców daję również ćwiczenia, które można wykonać w domu przed kartkówka/sprawdzianem, żeby się jeszcze dodatkowo sprawdzić, a w razie potrzeby zostawiam do siebie kontakt i jestem pod telefonem.
Najważniejsza dla mnie jest rozmowa - jaki jest problem, jak możemy go rozwiązać. Dalej teoria, wytłumaczenie poszczególnych wyrażeń, wzorów i zagadnień. Na początek łatwiejsze zadania, w których sprawdzimy czy teoria została w jakimś stopniu zrozumiana. Jeśli z teorią nie ma większego problemu wykonuję serie zadań od najłatwiejszych po te bardziej skomplikowane. Jeśli ktoś nie radzi sobie z teorią to próbuje w inny sposób przedstawić o co chodzi( robimy burzę mózgów, bo najważniejsza jest współpraca)
Lubię używać kolorów, skojarzeń i innych metod, które sprawią, że uczeń się tak łatwo nie zniechęci. Kończę pracę małym podsumowaniem, ale najbardziej zależy mi na szczerej rozmowie i tym, żeby każdy uczeń mówił o swoich wątpliwościach, o tym, że nie rozumie czy ma jednak z czymś kłopot. To żaden wstyd czasami nie rozumieć, a ja nie gryzę :)
Posiadam dużo wolnych terminów więc proszę śmiało pisać, dzwonić i pytać :)
Mam nadzieję, że uda mi się pomóc :)