Matematyka Terapeutyczna
MATEMATYKA TERAPEUTYCZNA
Dla osób z lękiem, blokadą i „traumą szkolną”
Jeśli na sam widok zadań z matematyki robi Ci się słabo, masz w głowie „i tak tego nie ogarnę”, a wcześniejsze korepetycje kończyły się jeszcze większą frustracją – te zajęcia są właśnie dla Ciebie.
Pracuję w nurcie, który nazywam matematyką terapeutyczną :łączę korepetycje z dbaniem o emocje, poczucie bezpieczeństwa i odbudowę zaufania do własnego myślenia. Zamiast „cisnąć materiał”, najpierw zajmujemy się lękiem, wstydem i przekonaniem „nie umiem”, a dopiero potem wchodzimy w rachunki, równania i zadania tekstowe.
Dla kogo są te zajęcia?
dla uczniów, którzy boją się matematyki albo „zawieszają się” przy zadaniach
dla osób po trudnych doświadczeniach szkolnych (wyśmiewanie, presja, porównywanie)
dla dorosłych wracających do nauki (studia, egzaminy, zmiana zawodu)
dla każdego kto chcę naprawdę zrozumieć matematykę
Jak pracuję?
spokojne tempo, zero oceniania, empatia i szacunek
krok po kroku – od prostych intuicji do bardziej formalnych metod
dużo rozmowy o tym, co się dzieje w głowie, gdy pojawia się lęk lub blokada
uczenie strategii samodzielnej nauki, żebyś z czasem nie potrzebował już korepetycji
atmosfera, w której błąd jest informacją, a nie powodem do wstydu
Na co dzień korzystam z Neurokognitywnej Pedagogiki Samonauki (NPS) – autorskiego podejścia, które łączy wiedzę o mózgu z praktyką korepetycji. W praktyce oznacza to, że nie tylko tłumaczę „jak zrobić zadanie”, ale też pokazuję, jak działa Twoje uczenie się i jak możesz je wspierać. Jeśli chcesz wiedzieć więcej - gorąco zachęcam do przeczytania manifestów NPS na stronie pedagogikasamonauki
Po naszych spotkaniach możesz oczekiwać:
dużo mniejszego lęku przed matematyką
większej pewności siebie na lekcjach / egzaminach
realnego zrozumienia tematów, które wcześniej były „czarną magią”
pierwszych doświadczeń: „przecież to jest banalne!”
Jeśli chcesz, żebym pomógł Ci poukładać relację z matematyką – napisz kilka słów o sobie (wiek, klasa / etap, z czym masz największy problem), a zaproponuję formę współpracy i termin pierwszego spotkania.