KOREPETYCJE Z PSYCHOWSPARCIEM
Szukasz dla swojego Dziecka wsparcia w nauce oraz radzeniu sobie z trudnościami? Najlepiej
z takim nauczycielem, który pomoże zrozumieć materiał i indywidualnie potraktuje Twoje Dziecko? Chcesz zareagować w porę? Chcesz wiedzieć, jakie mocne strony ma Twoje Dziecko, a nad czym warto pracować? Chcesz wesprzeć w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty?
POMOC W NAUCE + PSYCHOWSPARCIE realizowane w ramach programu GŁOWA DO GÓRY odpowiadają na te potrzeby. Stworzone i realizowane przez doświadczonych pedagogów i psychologów obejmują:
1. Pomoc w nauce + psychowsparcie dla dzieci w klasach 1-3
• pomoc w nauce w tych ważnych wczesnych etapach edukacji, wykorzystując zabawę i dopasowane do Dziecka techniki i materiały,
• psychowsparcie: wzmocnienie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, odnajdywanie mocnych stron, praca na talentach, wzmacnianie poczucia własnej wartości i sprawczości,
• współpracę z Rodzicami (konsultacje, spotkania monitorujące, mentoring procesu).
• ta forma zakłada stałą pracę raz w tygodniu
2. Pomoc w nauce + psychowsparcie, czyli korepetycje inaczej dla uczniów w klasach 4-8
• pomoc w nauce z całego zakresu podstawy programowej dla szkół podstawowych,
• pomoc w przygotowaniu do egzaminu ósmoklasisty oraz w wyborze szkoły średniej,
• psychowsparcie: wzmocnienie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, odnajdywanie mocnych stron, praca na talentach, wzmacnianie poczucia własnej wartości i sprawczości,
• współpracę z Rodzicami (konsultacje, spotkania monitorujące, mentoring procesu).
• ta forma może być realizowana w trybie doraźnym lub ciągłym (1x w tygodniu)
150 zł - Spotkania Nauczyciel - Dziecko 90 min 1x tydzień, rok szkolny
150 zł - konsultacja rodzicielska 45-60 min wstępna, obligatoryjna po 12 spotkaniu, „na
życzenie”
Czym się wyróżnia program GŁOWA DO GÓRY?
Program oferuje kompleksowe wsparcie edukacyjne i terapeutyczne dla dziecka w wieku przedszkolnym oraz szkolnym realizowane przez jednego/diadę Nauczycieli i Terapeutów Dobrej Relacji. Specjalista, we współpracy z Rodzicami/ Opiekunami prawnymi, buduje system holistycznego wsparcia w rozwoju oraz uruchomienia indywidualnych zasobów. Pracujemy z dziećmi ze szkół publicznych, prywatnych i będących w edukacji domowej. Dobieramy metody pracy do wieku dziecka i jego możliwości psychorozwojowych.
Kim są Nauczyciele pracujący w programie?
Nauczyciele i Terapeuci Dobrej Relacji to pedagodzy, psycholodzy, logopedzi, a także specjaliści innych dziedzin wiedzy, którzy tworzą, pod kierownictwem Anny Malec, Zespół EDUTIM. Naszą misją jest pomagać w nauce kompetencji oraz wspierać rozwój dzieci i młodzieży przyjmując za fundament dobrą relację Dorosły – Dziecko. Praca każdego z Nauczycieli i Terapeutów poddawana jest regularnej superwizji oraz szkoleniom.
Po co spotkanie wstępne?
Ma ono na celu rozpoznanie sytuacji życiowej Dziecka, jego potrzeb, trudności, mocnych stron, kierunku pracy. W spotkaniu uczestniczą Rodzice/Opiekunowie oraz Nauczyciel/Terapeuta. Spotkanie trwa około 50 minut. Ważne, aby na tym spotkaniu przekazać maksimum informacji o dziecku (w tym opinie psychologiczno-pedagogiczne, kontekst rodzinny i szkolny, istotne informacje medyczne). Spotkanie wstępne jest nieobowiązkowe dla Rodziców/Opiekunów prawnych, których Dzieci kontynuują udział w programie w kolejnym sezonie.
Po co spotkania konsultacyjne?
Obligatoryjne spotkanie monitorujące jest realizowane po każdym cyklu 12 spotkań Nauczyciela/Terapeuty z Dzieckiem. Służy budowaniu relacji współpracy, omówieniu procesu, a także zebraniu potrzeb i informacji zwrotnych od Rodziców i od Dziecka, aby w jak najlepszy sposób móc ukierunkowywać dalszą pracę i wsparcie. Spotkanie trwa około 50 minut. Mogą w nim współuczestniczyć Dzieci od 13 r.ż.
Jakie informacje Rodzic/Opiekun prawny otrzyma na spotkaniu konsultacyjnym?
Głównie rozmawiamy o: obserwowanych zmianach, wzajemnych potrzebach, spostrzeżeniach na temat mocnych stron, szans i zagrożeń w rozwoju Dziecka, omawiamy bieżącą sytuację szkolną, rówieśniczą i domową, we współpracy tworzymy cele. Nauczyciel/Terapeuta udziela również wsparcia psychoedukacyjnego i odpowiada na pytania Rodzica/Opiekuna prawnego.
Czy w spotkaniach z Dzieckiem może uczestniczyć Rodzic?
W bardzo wyjątkowych okolicznościach, w przypadku wcześniej uzgodnionego z Nauczycielem/Terapeutą planu spotkania.
Czy z Programu mogą korzystać dzieci ze specjalnymi potrzebami?
Program GŁOWA DO GÓRY jest dla wszystkich dzieci, których Rodzice/Opiekunowie prawni decydują się na współpracę opartą na zaufaniu do naszej, EDUTIMowej jakości w edukacji i wspierania rozwoju dziecka. Każdy przypadek rozpatrujemy indywidualnie. Być może potrzeba będzie wydłużyć etap konsultacyjny, mocniej zaangażować Panią Anię lub innych specjalistów, poszukać wyjść pozastandardowych. Generalnie: szukamy sposobów. Aż do zamkniętych drzwi.
W jaki sposób można opłacić spotkania?
Na koniec każdego miesiąca Rodzic/Opiekun na wskazany adres mail otrzymuje rozliczenie wraz z instrukcją i terminem dokonania opłaty.
Co zrobić, aby otrzymać fakturę?
Jeżeli potrzebna jest faktura na firmę lub na osobę prywatną – prosimy o wpisanie odpowiednich danych w polu „Dane do faktury” KWESTIONARIUSZA ZGŁOSZENIOWEGO.
Czy Rodzic może otrzymać zaświadczenie, że Dziecko uczęszcza na zajęcia?
Taką potrzebę należy zgłosić do Sekretariatu oraz podać niezbędne informacje m.in. dla kogo i w jakim celu ma być wystawione zaświadczenie. Zaświadczenie wzbogacone o opis spostrzeżeń Nauczyciela wydawane jest za opłatą równą cenie jednego spotkania.
Czy na spotkania trzeba coś przynosić?
Tak, dzieci korzystające z pomocy w nauce przynoszą podręczniki używane na lekcjach, które stanowią podstawowe narzędzie pracy i punkt odniesienia dla Nauczyciela i Dziecka. Dodatkowo Nauczyciele/Terapeuci używają materiałów autorskich, dostosowanych do indywidualnych potrzeb Dziecka.
Czy na spotkaniach są zadawane prace domowe?
U nas są to „zadania na wynos”. No i… tak, może się tak zdarzyć 🙂
Czy Dziecko może samo przychodzić/wracać ze spotkań?
Tak, jeśli ma więcej niż 7 lat i Rodzic/Opiekun wyrazi na to pisemną zgodę.
Czy możliwe są spotkania online?
Tak, w ramach wyjątkowych okoliczności. Zdecydowanie preferujemy spotkania na żywo.
Co to znaczy, że nieobecność na spotkaniu podlega pełnej odpłatności?
Każde umówione spotkanie podlega odpłatności. Dotyczy to zarówno spotkań Dzieci, jak i spotkań konsultacyjnych.
Czy w uzasadnionych przypadkach można zmienić termin spotkania?
Tak. Potrzeba skontaktować się z naszym Biurem najpóźniej w dzień roboczy poprzedzający spotkanie do godziny 18.00 i uzgodnić termin przełożenia spotkania. Umówione spotkanie może być przełożone jednorazowo na termin nie dłuższy niż miesiąc od zgłoszenia. W przypadku, kiedy spotkanie nie zostanie „odrobione” – opłata za spotkanie zostanie pobrana zgodnie z umową. Zasada ta dotyczy zarówno spotkań Terapeuta – Dziecko jak i Terapeuta – Rodzic/Opiekun prawny.
Czy, jak i kiedy można zrezygnować z udziału w programie?
Spotkania umawiane są domyślnie do końca roku szkolnego. Rodzic/Opiekun prawny może zrezygnować z udziału Dziecka w Programie wcześniej. O rezygnacji należy poinformować z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem (tj. dwa spotkania) poprzez informację pisemną (także w formie mailowej), na adres: kontakt@edutim.pl. Zachęcamy, by przed podjęciem ostatecznej decyzji o rezygnacji Rodzic/Opiekun prawny spotkał się z Nauczycielem/Terapeutą.
Czy po rezygnacji, można zapisać Dziecko ponownie?
Tak, w przypadku dostępności miejsc.
Czy Dziecko może korzystać w telefonu w trakcie spotkań?
Z zasady urządzenia elektroniczne mieszkają w trakcie spotkania w plecaku. Jednak, jak każde narzędzie, może być wykorzystane, jeśli Nauczyciel/Terapeuta uzna to za przydatne (np. w celu zweryfikowania informacji).
Co się dzieje, gdy Dziecko kończy 8 klasę?
Dla Dzieci, które są absolwentami naszego Programu i uczą się w szkole ponadpodstaowej przygotowaliśmy GŁOWA DO GÓRY PS 🙂
Masz pytanie, na które nie ma tutaj jeszcze odpowiedzi?
Napisz na kontakt@edutim.pl. Jesteśmy dla Ciebie.
Spotkania w ramach Programu GŁOWA DO GÓRY są wsparciem holistycznym dla dziecka i rodziny. Swoją EDUTIMową pracą obalamy krążące we wszechświecie przekonania, że dziecko jest „zdolne, ale leniwe” i „gdyby mu/jej się chciało, to by się nauczył/a” albo „to wszystko wina szkoły i nauczycieli” lub nawet „z takiej matki/takiego ojca to nic dobrego nie wyrośnie”. Na proces nabywania kompetencji edukacyjnych składa się wiele czynników i żaden sam w sobie nie jest zazwyczaj decydujący. Dlatego wszystko, co dzieje się podczas spotkań składa się na wspieranie rozwoju poprzez uruchomienie potencjału tkwiącego w dziecku, rodzinie, a nawet szkole. I my to robimy. Na całego.
Anna Malec
autorka i mentor Programu GŁOWA DO GÓRY