arcyskuteczne przygotowania do matury z WOS-u - wieloletni nauczyciel, opiekun olimpijczyków i autor publikacji
Wieloletni nauczyciel wiedzy o społeczeństwie, opiekun finalistów i laureatów olimpiady z wos-u, autor kilku publikacji dla maturzystów, opiekun dwóch roczników z najlepszym wynikiem maturalnym - przygotuje do matury z wos-u
Siłą moich przygotowań jest wieloletnie doświadczenie w nauczaniu wos-u, osiągnięcia w dziedzinie przygotowań maturalnych oraz autorskie metody i materiały.
Moją metodę dopasowuję do potrzeb ucznia - co zależy od wielu rzeczy, ale głównie od trzech kwestii:
Do tego dochodzą osobiste preferencje ucznia .
W oparciu o te wszystkie składowe przygotowuję swój pomysł na wspólną pracę, która obejmuje rozwijanie wszystkich kompetencji niezbędnych do jak najlepszego zdania matury :
- wiedzy ze wszystkich działów tematycznych wos-u
- umiejętności radzenia sobie z materiałami źródłowymi (wszelkiego rodzaju teksty, ikonografie i badania opinii społecznej)
- pisania pracy pisemnej
W swojej pracy preferuję metodę, która sprawdziła się już doskonale w dziesiątkach przypadków prowadzonych przeze mnie przygotowań do matury z wos-u.
Z tygodnia na tydzień uczeń dostaje wykaz zagadnień do samodzielnego przepracowania i pakiet zadań do realizacji związanych z tymi zagadnieniami. Następnie na kolejnych zajęciach omawiamy przepracowane kwestie, mierząc się z zadaniami o bardzo różnym typie. W ten sposób uczeń na bieżąco ćwiczy praktyczne umiejętności, a moja obecność służy temu co najbardziej efektywne:
- weryfikacji
- uporządkowaniu
- dopowiadaniu kwestii niejasnych i budzących trudności
Taka formuła wydaje się najbardziej efektywna.
Przy zajęciach 2h jeden raz w tygodniu, nie ma czasu na pełne powtórzenie wiedzy w formule dostępnej w szkole. Nasze zajęcia zatem to nie rozbudowany wykład i powtarzanie wszystkich treści, ale raczej wyznaczanie działań, praca własna ucznia i wspólne powtarzanie materiału (także poprzez praca z zadaniami maturalnymi) .
W trakcie tych zajęć w oczywisty sposób wiele kwestii jest naturalnie rozszerzanych. Uczeń nie tylko zatem powtarza to, co sam już przeczytał, ale uzyskuje bardzo dużo nowej wiedzy podczas omawiania zagadnień.
Jest to jednak wiedza mająca już solidny fundament w tym, co wie.
W tej metodzie kluczowe są osobiste zaangażowanie i systematyczność. Ale efekty takiej współpracy są bardzo szybkie i widoczne. Wiedza weryfikowana jest na wiele sposobów, a stałe rozwiązywanie zagadnień o skali i typie identycznym z tym z arkuszy maturalnych, utwierdza wiedzę już zdobytą, stale poszerzając ją o zagadnienia nowe.
Uczymy się też specjalnych umiejętności takich jak analiza źródeł (czytając bardzo różne w typie teksty) oraz pisanie maturalnej pracy pisemnej.
To wszystko połączone w całość daje efekt w postaci przygotowania do każdego typu zadań maturalnych. I przekłada się na znakomite wyniki.
Średnia moich uczniów (przygotowywanych on-line) to 86 procent zdobytych na maturze punktów.